Ciekawostki o Mass Effect

Mass Effect
Znaleźliśmy 25 ciekawostek na temat Mass Effect

Kosmiczna saga w wirtualnym wydaniu

Gry z serii Mass Effect cieszyły się swego czasu ogromną popularnością wśród graczy. W 2007 roku świat po raz pierwszy poznał historię komandora Sheparda, który rzucony w wir nagłych zdarzeń odkrył straszliwą prawdę o grożących ludzkości (i nie tylko) niebezpieczeństwach, ukrytych w odległym zakątku galaktyki.

1
Gra zadebiutowała w 2007 roku jako dzieło kanadyjskiego studia BioWare.
2
Akcja pierwszej części dzieje się w 2183 roku.
3
W Mass Effect 1 podczas jednej misji można natknąć się na wrak sondy Łuna 23.
Była to radziecka sonda wystrzelona na Księżyc w 1974 roku w ramach projektu "Łuna", której w wyniku problemów technicznych nie udało się sprowadzić z powrotem.
4
Wygląd pojawiającego się w drugiej odsłonie serii salariańskiego naukowca Mordina Solusa był wzorowany na Clincie Eastwoodzie.
5
Gra początkowo miała nazywać się "Science Fiction X".
6
Drew Karpyshyn, który do pewnego momentu odpowiadał za scenariusz gier, napisał również trzy książki związane z tym uniwersum.
Były to: "Mass Effect: Objawienie", "Mass Effect: Podniesienie" i "Mass Effect: Odwet". Książki uzupełniały fabułę przedstawioną w grach poprzez przedstawienie wydarzeń dziejących się przed pierwszym tytułem serii, jak również między wydarzeniami przedstawionymi w kolejnych częściach.
7
Sztuczna inteligencja, EDI, która po raz pierwszy zaczyna towarzyszyć głównemu bohaterowi w 2 części gry była wzorowana na postaci robota "Marii" z filmu Metropolis (1927).
To nie jedyna ciekawostka dotycząca przyjaznego SI. Okazuje się, że w pierwszej części Mass Effect gracze poznali ją jako zbuntowane WI sprawiające problemy na Księżycu.
8
Muzykę do trzeciej części Mass Effect skomponował między innymi Clint Mansell.
To twórca ścieżek dźwiękowych do szeregu cenionych filmów, takich jak "Czarny Łabędź", "Twój Vincent" czy "Requiem dla snu".
9
Gra wprowadziła do uniwersum wiele różnych gatunków "obcych".
Były podzielone na rasy Cytadeli, rasy spoza Cytadeli, wymarłe, nieinteligentne formy życia i inne.
10
Galaktyczna społeczność przedstawiona w grach miała swój rząd odpowiedzialny za zapewnienie współpracy międzygatunkowej.
Miał on siedzibę w Cytadeli, starożytnej stacji kosmicznej. W skład Rady Cytadeli wchodzili przedstawiciele trzech ras: Asari, Turian i Salarian. W późniejszym czasie dołączyli do nich również ludzie. Sama społeczność, tzw. ras Cytadeli, mających swoje ambasady liczyła 8 gatunków.