Gry z serii Sid Meier’s Civilization towarzyszą graczom na całym świecie nieprzerwanie od 1991 roku. Dziś triumfy święci już siódma odsłona serii.
Czas i przyczyna upadku miała być graczowi nieznana. Na szczęście pomysł porzucono.
Wprowadziła też możliwość rozgrywki na specjalnie przygotowanych scenariuszach – początkowo Cesarstwo Rzymskie i II wojnę światową. Wydane w późniejszym czasie dodatki do gry zwiększyły pulę scenariuszy.
Sid Meier postanowił przenieść dotychczasowe środowisko gry w czasy, w których ludzkość, w wyniku bliżej nieopisanego kataklizmu na Ziemi, została zmuszona do przemierzania otchłani kosmicznej i kolonizowania nowych planet. Zrezygnowano z zaprogramowanych cywilizacji oraz liniowego drzewka technologii.
Główny zarzut kierowany był w stronę bardzo pasywnej sztucznej inteligencji. Gracze zarzucają jej też złamanie najważniejszej zasady całej serii – gra po krótkim czasie stawała się powtarzalna i zniechęcała do powrotu.
Łagodny i pokojowo do wszystkich nastawiony przywódca Indii posiadał minimalny parametr agresji – jeden punkt w skali 0 – 255. Twórcy nie wzięli pod uwagę, iż po opracowaniu demokracji, nowy ustrój obniżał każdemu z graczy poziom agresji o dwa punkty, dając Gandhiemu wynik na poziomie minus jeden. Efektem minusowego parametru był reset licznika i odliczenie wartości od maksymalnego wskaźnika. Tym sposobem Gandhi zyskiwał agresję na poziomie 255 i momentalnie rozpoczynał pracę nad bronią atomową, którą potem namiętnie wykorzystywał przeciwko każdej cywilizacji…
Osiągnięcie, które wówczas zostaje odblokowane nosi nazwę „Poland CAN into space”.